Hjælp! hvordan skal jeg investere?

Her debatteres andre og alternative investeringsformer.

Hjælp! hvordan skal jeg investere?

Indlægaf Henrik_s skrevet Ons 24. Feb, 2010 20:17

Hej

Jeg vil først og fremmest tilstå at jeg er helt grøn på investerings området,
Jeg har ca. 20.000,- som jeg gerne vil have til at yngle, jeg har overvejet aktier.
Derfor har jeg meldt mig ind i UA (Unge Aktionære) og oprettet en konto ved E*TRADEBANK,
men vil da lige høre jer herinde om i har nogle fifs eller ideer til alternativer???

Jeg er også meget i tvivl om afkast osv.

Håber på der er en én eller flere herinde der har nogle inputs.

På forhånd tak!
Henrik_s
Medlem
Medlem

Re: Hjælp! hvordan skal jeg investere?

Indlægaf Faurby skrevet Søn 28. Feb, 2010 17:56

Hej Henrik,

Først og fremmest velkommen til siden her og velkommen til investeringsverdnen.

Jeg er rigtig glad for at høre du har meldt dig ind i UA, da jeg også selv er aktiv i UA og varetager deres interesser - Jeg sidder med i bestyrelsen, og det kunne måske være interessant for dig at møde op til et af vores møder eller foredrag?

Det bliver rigtig spændene at se om ikke du kan få dine 20.000 kr. til at yngle. - nu skriver du at du gerne vil investere i aktier, er der nogle bestemte aktier du har kig på?

Nu hvor du efterspørger nogle fif, er det så nogle købsanbefalinger til hvilke aktier vi andre synes kunne være interessante og give et godt afkast?

Mvh.

Faurby
Faurby
Medlem
Medlem

Indlægaf Henrik_s skrevet Tirs 02. Mar, 2010 15:40

Hej Faurby

Ja altså jeg har ihvertfald aktier i tankerne men er i tvivl om hvordan det fungere med afkast osv.
Som sagt er jeg helt ny indenfor området har læst lidt frem og tilbage, men synes ikke der står så meget for os "ny begyndere"

Så enlig søger jeg hjælp til at komme igang :)

Mvh.

Henrik
Henrik_s
Medlem
Medlem

Indlægaf renecohrt skrevet Tors 04. Mar, 2010 22:50

Hvis du er så uvidende, at du må spørge om hjælp, så brug pengene her og nu, eller køb guld og sølv.
René Cohrt
Brugeravatar
renecohrt
Medlem
Medlem

Geografisk sted: Virum/København

Indlægaf renecohrt skrevet Fre 05. Mar, 2010 13:25

-Investeringsfilosofi som min moder lærte mig, da jeg var ung.

At holde mig fra pengeinstitutter, forsikringsselskaber, pensionskasser som hun anså for sæder for den højest organiserede økonomiske kriminalitet, der fandt statslig understøttelse via nationalbanken, og at jeg derfor skulle afstå fra at være ihændehaver af fiktive (nationale) valutaer andet end i det strengeste nødvendige omfang.

Altid at skelne mellem virkelighed og løfter, dvs reelle investeringer og fiktioner.

Altid lade formueplejen ligge i egne hænder og afstå fra investeringsvejledere.

Aldrig at være overdreven grådig, fordi det leder i fordærv.

At alvorligste bedrag man kan udsættes for er fra det offentlige institutionelle liv.

At spillereglerne ikke er ens for alle.

I praksis betyder det for en jævn mand at satse på sin personlige bolig, sølv og guld.
René Cohrt
Brugeravatar
renecohrt
Medlem
Medlem

Indlægaf renecohrt skrevet Fre 05. Mar, 2010 13:28

At følge denne vejledning betyder at man bremser grundigt og godt ud for mulighederne for personlig udplyndring.
René Cohrt
Brugeravatar
renecohrt
Medlem
Medlem

Indlægaf Henrik_s skrevet Man 08. Mar, 2010 20:11

Hej Rene

Og hvor i verden kan jeg købe guld eller sølv, og hvad er der af fordele ved det?
Henrik_s
Medlem
Medlem

Indlægaf renecohrt skrevet Tirs 09. Mar, 2010 17:19

Al information findes på internettet. I praksis afleverer du først pengene, når du har guldet i egne hænder.

Læs mine indlæg om emnet i dette forum.

Køb Krügerrand. Accepter højst + 8 % oven i spotprisen. Med 20000 kr. kan du få ca. 3 Krügerrand. #31,103g x3 guld ialt.

Fordele og bagdele må du selv skaffe dig information om.

Med 40 års erfaring er jeg ganske godt tilfreds.

Bortset fra at falde død om er der ikke noget sikrere end guld og sølv til at løse problemet om værdiers bevaring.

Snakken om udlovede afkastningsmuligheder er sædvanligvis det rene bræk.

En helt alternativ løsning på at sikre sig afkast er en kriminel karriere. Prostitution og narkohandel financieres af velhavere og ikke uden grund, fordi afkastet er exceptionelt.
Sidst rettet af renecohrt Tirs 09. Mar, 2010 17:55, rettet i alt 1 gang.
René Cohrt
Brugeravatar
renecohrt
Medlem
Medlem

Indlægaf renecohrt skrevet Tirs 09. Mar, 2010 17:28

Om at sikre værdier (investeringer).
af renecohrt skrevet Lør 05. Sep, 2009 11:33

September måned dårlig for aktier og godt for guld er et gammelt slagord. Slagord skal man imidlertid ikke lægge for meget i.

Det grundlæggende i den økonomiske uorden er et referenceløst penge og gældssystem. Faktisk en uorden der mindst går tilbage til 1913. Alle lader som om, at den financielle deroute stammer fra igår, og der er ingen vilje til ordnet reform af penge og gældssystemet, og den er måske heller ikke mulig uden først den totale økonomiske kollabs.

Om så der også er tvivl om det sikreste aktiv, guld, hvad der på mange måder kan virke latterligt, så er det eneste mulige her.

Herefter resterer kun tro og håb, medens vi afventer dollarens totale kollaps,og også aktiers og obligationers.

Guld og sølv har mindst en 5000 års tradition for værdifasthed, og er derfor af banker hadet som værdiaktiver.
René Cohrt
Brugeravatar
renecohrt
Medlem
Medlem

Indlægaf renecohrt skrevet Tirs 09. Mar, 2010 17:36

Svar med citatRedigér indlægRapportér dette indlægHvorfor er guld interessant?
af renecohrt skrevet Tirs 01. Apr, 2008 10:53

Guld er penge, hvis kvalitet aldrig drages i tvivl. Guld og sølv findes på alle internationale valutahandleres liste. Agio ligger på en 1/2 % dvs forskellen på salg og køb.

London guldspot er principielt bankers tilbagekøbspris og garanteret af dem.

Normalt ligger omkostningerne på valutakøb og valutasalg hver på 8 %

Køb og salg en tillidssag mellem 2 i forvejen bekendte partnere og principielt anonym foretaget via en telefon betinget af cash eller guld i hånd

Guld skal findes i fysisk form i egne hænder, ellers kunne det evt. befinde sig på månen.

1/50000 har guld i hånd. En meget lille minoritet der beskæftiger sig med guld.

Da banker og centralbanker er sæde for den organiserede kriminalitet, er det måske klogt at finde på nogle alternative løsninger.

Danske banker beskæftiger sig ikke med guldsalg eller guldkøb. har ikke klientellets interesse, begrunder de det med. Danskere er hjernevaskede med hensyn til guld og sølv. De har en mytisk indstilling til emnet og kan slet ikke nås i en diskussion om det.Sidst rettet af renecohrt Fre 04. Apr, 2008 01:01, rettet i alt 2 gange.
René Cohrt
René Cohrt
Brugeravatar
renecohrt
Medlem
Medlem

Næste

Tilbage til Andre investeringsformer